יישור שיניים ושיקום הפה במרפאת ד"ר ניגם שאוכאת

יישור שיניים (ע"י גשר עם סמכים) הפך להיות טיפול אורתודנטי בצורה נרחבת בתחום רפואת השיניים האסתטית, אנשים רבים סובלים מבעיה של מראה שיניים לא סדיר,שיניים קדמיות בולטות מקו החניכיים מראה שיניים לא אסתטי, מה שגורם לאי נוחות מבחינת מראה השיניים,אפילו בזמן החיוך,בטחון עצמי נמוך , מה שיכול להשפיע על תחומים רבים בחיים הפרטיים, זאת ועוד, השפעה עקיפה על תפקוד השיניים ,דיבור , והחוזק שלהם לאורך זמן.

בכדי לפתור בעיה זו,כיום ניתן לבצע יישור שיניים החל מגיל 12-13 , כי אז מבנה השיניים כמעט שלם.הפציינטים יכולים להתחיל תהליך של יישור שיניים שיכול להימשך בין שנה וחצי עד שנתיים בהתאם לצורך ,ובהתאם להמלצה של הרופא או האורתודנט המטפל.

יישור שיניים ושיקום הפה- מה הקשר:

 

 

יישור השיניים הינו תהליך טיפולי של יישור השיניים,במסגרת תוכנית רחבה יותר שנקראת שיקום הפה שכוללת בין השאר את הטיפולים כמו , עקירות כירורגיות,ציפויי שיניים,הלבנת שיניים,וביצוע השתלות שיניים.המונח שיקום הפה מתייחס לביצוע שיפור אסתטי בכל מה שקשור למראה ותפקוד השיניים

 

 

גשר מתכתי לשתי הלסתות
גשר מתכתי לשתי הלסתות

מה הכוונה של יישור שיניים עם סמכים?

יישור שיניים עם סמכים,מבוצע על ידי רופא השיניים או האורתודנט,אחרי האבחון,תהליך זה ,הינו למעשה,הרכבת גשר מתכתי לאורך מבנה השיניים בלסת העליונה או התחתונה,על הגשר מלבישים,סמכים (ברקטים) שעשויים מסוגים ומבנים שונים ,ניתן להרכיב גם גומיות צבעוניות  שמוסיפים מראה אסתטי לאורך תקופת הטיפול .

מהי מטרת הגשר ?

הגשר המורכב על השיניים, עושה תפקיד אחד,הינו למשוך את השינים לכיוון שיבחר אותו הרופא ובהתאם לצורה הסופית שהשיניים צריכים להגיע אליה.הגשר בעצם ,מזיז את השיניים לכיוון הרצוי ,בכדי ליישר את השיניים למראה יותר אסתטי .

באילו מקרים מבצעים יישור שיניים?

ניתן לבצע יישור שיניים בהרבה מהמקרים שלהלן או כתוצאה מ:

מתי מומלץ לעבור טיפול של יישור שיניים?

אפשר להתחיל תהליך של יישור שיניים כבר בגיל 12-13 . כמובן רופא השיניים מחליט בהתאם לאבחון והדיאגנוזה,מה הצורך,ומה היא השיטה המועדפת ביותר שיכולה להביא לתוצאות לשיפור מראה השיניים.

האם יש מגבלול ליישור השיניים:

לפני תחילת תהליך הטיפול,רופא השיניים או האורתודנט ,מבצע סדרת בדיקות בכדי לבדוק האם יישור השיניים מתאים.כמובן בהסתמך על מראה השיניים,החניכיים,טיפולים מקדימים,לפעמים יש לעבור טיפולים אחרים כמו טיפול בעששת או עקירה כירורגית .בכל מקרה אורתודנט קובע בדיוק את סדרת הטיפולים .

כמה זמן לוקח לשיניים להגיע למצב החדש?

הכל תלוי במורכבות של  הבעיה,מראה השיניים והמיקום שלהם,הגיל,זה יכול להשתנות מאדם לאדם.לרוב תהליך כזה יכול להגיע בין שנה וחצי עד שנתיים

הרכבת גשר מתכתי -יישור שיניים
הרכבת גשר מתכתי -יישור שיניים

.

עד כמה יישור השיניים חשוב?

התהליך עצמו מאד חשוב מכמה כיוונים,הן מהבחינה האסתטית,התפקודית,וההרגשה והבטחון העצמי.אנשים רבים מבקשים לעבור את תהליך יישור השיניים לרוב מהבחינה האסתטית,אבל יש חשיבות מכרעת לתפקוד של השיניים והחוזק שלהם לאורך זמן, אפילו יכול להשפיע על הדיבור .

האם יישור השיניים משפיע על הבטחון העצמי?

כמובן, מראה שיניים לא אסתטי גורם למבוכה,גם בזמן הדיבור וגם בחיוך.יישור השיניים מעצים את הבטחול העצמי , משפר את התפקוד , ומביא לתוצאות נראות לעין.

עוברים יישור שיניים? קבלו טיפים חשובים:

– הפחתת מאכלים קשים וממאכלים "דביקים" מלאים בסוכר מכיוון שקשה לנקות את השיניים.

– הימנעות ממשקאות קלים, מכיוון שהם משפיעים על השיניים ועל יישור שיניים.

– להפחית אכילת פירות וירקות קשים כגון גזר, שכן מומלץ לחתוך אותם תחילה.

–  יש לטפל בגשר המתכתי ולא לגעת בו בעט או בציפורניים כדי לא לשבור אותו

– יש לעקוב אחרי הוראות האורתודנט המטפל

– לנקות את הגשר המתכתי עם כלים מיוחדים ומברשות מיוחדות.

– יש להגיע לבדיקה שגרתית לפחות פעם בחודש ,בכדי לבדוק את התקדמות הטיפול ,החלפת גומיות ,או ברקטים .