עקירת שיני בינה מתי ולמה?

אז מה זה שיני בינה:

שיני בינה הן שם אחר לכל אחת מארבע טוחנות שנמצאות, במערכת השיניים הקבועות . שיניים אלה הן השיניים האחרונות או האחוריים ביותר בקשת השיניים . למרות שרוב האנשים שיני בינה , זה אפשרי עבור כל הטוחנות . אפשר גם לאדם יש יותר מארבע שיני בינה . אצל אנשים רבים ,שיני הבינה אינן גלויות כי הם הופכים להיות השפיעו ( בדרך כלל לא פרצו דרך החניכיים ) מתחת לרקמת החניכיים ..לפעמים יש צורך לבצע עקירה של שיני הבינה או אחת מהן עקב סיבוכים או כאבים שכך קשה לבצע טיפול כמו שן אחרת.

איך אני יודע אם יש לי שיני בינה ?

אתה יודע אם יש לך שיני בינה על ידי בחינת הפה שלך ולמצוא שלוש טוחנות קבועות בכל ארבע שיניים . עם זאת , אם השן מושפעת מתחת לרקמה , נוכחות של השן צריכה להיות מאומת על ידי צילום רנטגן . צלום רנטגן פנורמי הוא בדרך כללX – ray שמאד עדיף בכדי לעזור להעריך את הזווית של התפרצות ומצב התפתחות של השן . רוב שיני הבינה מתפרצות דרך החניכיים בבגרות מוקדמת , בגילים שבין 16 ל 23. לפעמים ,אדם ירגיש את ההשפעות של שיני הבינה לפני שהם מסוגלים לדמיין אותם בפיהם. שיני בינה מתפרצות בדרך כלל מייצרות תחושה של לחץ או פעימה משעממת בחלק האחורי של הלסתות . רופא השיניים שלך לעתים קרובות יוכלו להודיע לך על המצב של שיניים מתפרצות אלה בבדיקה שגרתית או מיוחדת.

האם יש צורך לעקור את כל שיני הבינה?

לא כל שיני הבינה צריכים לעקור. .הכאב של שן הבינה מתפרץ בצורה נקיה דרך הרקמה מבלי להקרין על השן הסמוכה ,כאב שן הבינה ניתן להקטין בטיפול ביתי פשוט , כל עוד האדם מסוגל לצחצח , בחוט ,ולנקות אותה ביסודיות . עם זאת , הסרת שן הבינה מחוייבת אם השן פרצה בחלקו דרך רקמת החניכיים , גורם לדלקת ו / או זיהום . צמיחת רקמות רכות מעל שן בינה פרץ באופן חלקי מכונה operculum : . אם החיידקים הופכים לכודים מתחת לoperculum ,זיהום pericoronitis יכול להתפתח מהר. . Pericoronitis הוא אחד מהתסימנים הנפוצים ביותר לעקירת חירום שלשן בינה , ובדרך כלל קורה כאשר אין מספיק מקום לכ להשיניים בלסת התחתונה . הסימפטומים של זיהום זה הם רקמה אדומה , דלקת חניכיים מאחורי טוחנת הגלויה האחרונה , טעם / ריח רע , כאב עם נשיכה על שיניים האחוריות , ולפעמים מוגלה נוטפת וניקוז מהאזור. . לפעמים הזיהום יוביל לנפיחות של רקמת חניכיים , לחי , או באזור אחר בצד הפגוע של הלסת . שן הבינה יכולה גם להתפרץ בזווית כזו שטוחנת הסמוכה יכולה להיות קשה לשמור על ניקיון וללא עששת . לפעמים המיקום של שן הבינה יוצר כיסים עמוקים בחניכיים או נסיגת חניכיים סביב השן הסמוכה , ויש להסירם מהר לפני שהנזק יהיה גדול יותר .נזק שנגרם לשיניים טוחנות השניה הרבה יותר קריטי . אם הטוחנת השלישית פורצת דרך הרקמה אך ללא התנגדות בחסימה ( מגע עם שיניים אחרות ) , עקירת השן עדיין צריך להיות בחשבון במצב הזה , בהתחשב בעמדה האחורית שלשן בינה פורצת , שיניים אלה הן לעתים קרובות קשות לנקיון יסודי. מצד שני -שיני הבינה גורמות לכאב , אבל אדם יכול להימנע מעקירתם עם כמה שינויים של רקמות הסובבות או הרגלי היגיינת פה . אם יש דש קטן של רקמה ובקושי מכסה את החלק האחורי שלהשן ,אדם יכול לחוש כאב בזמן נשיכה של הלסת . אם יש מספיק מקום מאחורי שן הבינה ,רקמת החניכיים ניתן להסיר מחלק האחורי של השן כדי לתקן בעיה זו . שינוי הזווית של צחצוח שיניים והגדלת התדירות של שימוש בחוט דנטלי הן בחזית ומאחורי שיני הבינה יכול לסייע בשמירה על רקמות חניכיים בריאים ולהימנע מהפוטנציאל של דלקת חניכיים או זיהום כואב סביב שיני הבינה . מצבן של שיני הבינה ישתנה הרבה בגילים שבין 16 ו -23 ; לכן חובה לבדוק שיני בינה באופן סדיר על ידי רופא שיניים כדי לקבוע את האבחנה הנכונהו דרך פעולה בקבוצת גיל זו .

ד"ר ניג'ם שאוכת-מרפאה להשתלות וטיפולי שיניים -רופא שיניים מומחה. כתובתנו : זכרון יעקב רח' ז'בוטינסקי 20 050-571-2958