שיניים בריאות לכל חיים : 10 עצות למשפחות

יש לך כל כך הרבה סיבות טובות לשמור על בריאות השיניים והחניכיים של המשפחה שלך. החיוכים הנוצצים שלהם. יכולת לעיסה טובה ותזונה נכונה. הימנעות מכאבי שיניים ואי נוחות.מחקר חדש מצביע על כך שמחלת חניכיים יכולה להוביל לבעיות אחרות בגוף, כוללים סיכון מוגבר למחל לב. למרבה המזל, יש דרכים פשוטות כדי לשמור על שיניים חזקות ובריאות מהילדות ועד זקנה. הנה כמה:

1. ילדים , חינוך וטיפול מוקדם.

למרות הצעדים גדולים במניעת עששת, אחד מכל ארבעה ילדים צעירים מפתחים סימני עששת לפני שהם מתחילים ללמוד בבית ספר. מחצית מהילדים בגילים שבין 12 ו -15 יש עששת. "טיפול שיניים צריך להתחיל בהקדם כאשר השן הראשונה של ילד מופיעה, בדרך כלל סביב שישה חודשים,"אומר ד"ר קארין Solie, RDH, נשיא האיגוד האמריקאי לרפואת השיניים "Hygienists , . "אפשר לנקות שיניים עם, מטלית לחה נקייה או מברשת רכה מאוד. בערך בגיל 2, אתה יכול לתת לילדים לנסות צחצוח לעצמם -. למרות שזה חשוב שזה יהיה בהשגחה "

2. להימנע מצרות:

טוחנות קבועות צומחות בסביבות גיל 6. ציפוי מגן דק על משטחי הלעיסה של השיניים האחוריות יכול למנוע ריקבון בחורים וסדקים. סתימות יכולות להפחית באופן משמעותי עששת. עם זאת, רק אחד מכל שלושה ילדים בארה"ב מקבל סתימת שיניים. לדבר עם רופא השיניים שלך בבדיקה שגרתית.

. 3. להשתמש ב- פלואוריד – אבל לא יותר מידי:

לבריאות של הפה יש קשר עם השימוש בפלואוריד, שמחזק את האמייל, ומפחית את הסיכוי לריקבון. שלושה מתוך ארבעה אמריקאים ששותים מים, כי הוא מכיל פלואור. אם המים שלך אינו מופלרים, לדבר עם רופא השיניים שלך, שעשוי להציע לשים פלואוריד על השיניים. רבים ממשחות שיניים ומי שטיפה מכילים גם פלואוריד. יש להשתמש בפלואוריד לילדים צעירים – לא יותר מ טיפה בגודל אפונה על מברשת השיניים. יותר מדי יכול לגרום לכתמים לבנים על שיניים.

4. מברשת- פעמיים ביום -ולהשתמש בחוט דנטלי מדי יום:

מחלת חניכיים ועששת יישארו תמיד בעיות גדולות – ולא רק לאנשים מבוגרים. יש לשלושה רבעים מבני נוער דימום חניכיים . יחד עם העצות הבסיסיות, לזכור: יש להחליף מברשות שיניים 3 עד 4 פעמים בשנה.בני נוער עם גשר ייתכן שיצטרכו להשתמש במברשות שיניים מיוחדות וכלים להיגיינת פה ואחרים יכולים לצחצח את שיניהם.יש להתייעץ עם רופא השיניים שלך.אנשים מבוגרים עם דלקת מפרקים או בעיות אחרות עלולים להתקשות להחזיק מברשת שיניים או שימוש בחוט דינטלי ,. יש אנשים שמוצאים את זה קל יותר לשימוש במברשת שיניים חשמלית.

5. יש לשטוף או ללעוס מסטיק אחרי ארוחות:

בנוסף לצחצוח ושימוש בחוט דנטלי, שטיפת הפה עם שטיפת אנטיבקטריאלי יכול לסייע במניעת בעיות ריקבון . לעיסת מסטיק ללא סוכר לאחר ארוחה יכולה גם להגן על ידי הגברת זרימת רוק, אשר באופן טבעי שוטף חיידקים משם ומנטרלת חומצה.

שיניים בריאות לכל חיים
שיניים בריאות לכל חיים

6. מגן לשיניים.

ספורט ופעילויות פנאי טובים לבניית גוף בריא, אבל הם יכולים להוות איום על שיניים. רוב צוותי בית הספר דורשים כעת מהילדים לשים מגן שיניים בזמן פעילות ספורטיבית . אבל זכור: פעילויות פנאי ללא השגחה כמו להחליק-עלייה למטוס ורולר- יכולות גם לגרום לפציעות. רופא השיניים שלך יכול להכין מגן שיניים מותאם אישית. אפשרות נוספת: לקנות מגן שיניים בחנות לציוד ספורט שיכול להיות מרוכך במים חמים כדי ליצור התאמה לפה שלך.

7. אל תעשנו או תשתמשו בטבק:

טבק מכתים את השיניים ומגביר באופן משמעותי את הסיכון למחל חניכיים וסרטן פה. אם אתה מעשן או שימוש טבק לעיסה, לשקול הפסקת העישון. כמובן לחנך את הילדים בצורה כזו.

8. לאכול בצורה חכמה בכל גיל:

תזונה בריאה היא חיונית לבריאות שיניים וחניכיים. דיאטה מאוזנת היטב של כל מזון – כולל דגנים, אגוזים, פירות וירקות, ומוצרי חלב – תספק את כל החומרים המזינים שאתה צריך. חלק מהחוקרים מאמינים כי חומצות האומגה -3, מהסוג שנמצא בדגים, עשוי גם להפחית את הדלקת, ובכך מפחית את סיכון למחל חניכיים, אומר אנתוני מ Iacopino, DMD, PhD, דיקן אוניברסיטת מניטובה מהפקולטה לרפואת השיניים.

9. הימנעו ממזונות ממותקים:

כאשר חיידקים בפה מפרקים סוכרים פשוטים, הם מייצרים חומצות שיכולות לשחוק את אמייל שן, שפןתח את הדלת לריקבון. "משקאות ממותקים, כוללים משקאות קלים ומשקאות פירות, מהווים איום מיוחד, משום שאנשים נוטים ללגום אותם, העלאת רמות חומצה על פני תקופה ארוכה של זמן," אומר סטיבן א 'שיינפלד, DDS, PhD, רופא שיניים מתמחה ודובר האגודה האמריקנית לשיניים. "משקאות מוגזים עלולים להחמיר את המצב, שכן יש התגברות של חומציות."

10. קבע תור:

רוב המומחים ממליצים בדיקת שיניים כל 6 חודשים – לעתים קרובות יותר אם יש לך בעיות כמו מחלת חניכיים. במהלך בדיקה שגרתית, רופא שיניים או שיננית מסירה הצטברות פלאק שאתה לא יכול לצחצח או להשתמש בחוט דנטלי משם ולחפש סימנים של נסיגת חניכיים. בחינת שיניים רגילה גם כתמים: סימנים מוקדמים של סרטן פה. תשע מתוך 10 מקרים של סרטן פה יכול להיות מטופלים אם יאובחנן מוקדם .קיומו של הסרטן מבלי שיבחינו יכול להתפשט לחלקים אחרים של הגוף מה שהופך אותו קשה יותר לטיפול.בלאי משן שחיקה. נקרא bruxism, חריקת שיניים עלולה להיגרם על ידי מתח או חרדה. לאורך זמן, זה יכול להתיש את משטחי הנשיכה של שיניים, מה שהופך אותם רגישים יותר לריקבון. אם השיניים שלך להראות סימנים של bruxism, רופא השיניים שלך עשויות להמליץ ​​על משמר פה השחוק בלילה כדי למנוע שחיקה.סימנים של מחלת חניכיים. מחלת חניכיים, דלקת חניכיים או חניכיים המכונות גם, היא הסיבה המובילה לאובדן שיניים אצל אנשים מבוגרים. "למרבה הצער, עד שרוב האנשים יבחינו באחד מסימני האזהרה של חניכיים, זה מאוחר מדי לתקן את הנזק", אומר סם נמוך, DDS, פרופסור לפריודונטיה באוניברסיטת פלורידה ונשיא האקדמיה האמריקנית לפריודונטיה. מעת לעת, רופא השיניים שלך צריך לבחון החניכיים לסימנים של בעיות.אינטראקציות עם תרופות. חולים מבוגרים, במיוחד אלה בתרופות מרובות, נמצאים בסיכון של יובש בפה, . זרימת רוק מופחתת מגדילה את הסיכון לבעיות ריקבון . רבים כמו 800 תרופות שונות יכולות לגרום ליובש בפה כתופעת לוואי, אומר Iacopino, דיקן אוניברסיטת מניטובה הפקולטה לרפואת השיניים. "תמיד להגיד לרופא השיניים שלך לגבי כל תרופות שאתה לוקח", הוא אומר. שינוי במרשמים עשוי לעזור להקל על הבעיה. כמו שטיפה במי פה."כמעט כל עששת ומחלת החניכיים ביותר ניתן למנוע עם היגיינת פה טובה," אומר Solie. שטיפה של כמה דקות בכל יום לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי "אנחנו מדברים. זה לא הרבה בתמורה לחייו של שיניים וחניכיים בריאים. "