שיניים בריאות ובריאות כללית:

מצבו של הפה שלך קשור באופן הדוק לבריאות הכללית שלך . גלו כיצד בריאות פה קשורה לסוכרת , מחלות לב , סרטן , ועוד .טיפול בשיניים שלך הוא לא רק לקבלת חיוך נחמדו נשימה נעימה ! מחקר שנערך לאחרונה מצא מספר קשרים בין בריאות פה ובריאות כללית . בעוד שבמקרים רבים , את אופי קשר זה עדיין לא ברור – חוקרים עדיין לא הסיקו אם הקשרים הינם סיבתיים או מתאימים – מה שבטוח הוא שמצבו של הפה שלך קשור באופן הדוק לבריאות הכללית והפיסית שלך .

בריאות פה וסוכרת :

רופאים יודעים כבר שנים שחולי סוכרת מהסוג 2 יש שכיחות מוגברת של מחלות חניכיים, בחודש יולי 2008 את החיבור הודגש עוד יותר: חוקרים בבית הספר לדוור של אוניברסיטת קולומביה לבריאות הציבור ואחרי 9296 משתתפים סוכרתיים, נמדדה רמתם של חיידקי חניכיים במהלך 20 שנים. "מצאנו שאנשים שהיו בעלי רמות גבוהות יותר של מחלת חניכיים סיכון כפול לפתח סוכרת מסוג 2 על אותה תקופת הזמן בהשוואה לאנשים עם רמות נמוכות או ללא מחלת חניכיים," מסביר ריאן Demmer, PhD, עמית חוקר במחלקה לאפידמיולוגיה בבית הספר לדוור והכותב הראשי. בעוד יש צורך במחקר נוסף לפני שהרופאים יכולים להסיק כי מחלת חניכיים למעשה מובילה לסוכרת, יש כבר כמה תאוריות על למה זה יכול להיות המקרה: אחד מציע שכאשר יש זיהומים בפיך , הם יכולים להוביל לדרגה נמוכה דלקת בכל הגוף שלך, אשר בתורו מחולל שמות ביכולות עיבוד הסוכר שלך. "יש כל מיני סוגים של מולקולות דלקתיות".

בריאות פה ומחלות לב :

כמו בסוכרת, הקשר בין בריאות פה לא טובה ומצב הלב וכלי דם הוכח – שניהם קשורים אחד בשני -לעתים קרובות ביחד – אבל זה עדיין לא נקבע באופן חד משמעי אם יש או אין קשר סיבתי ישיר ביניהם. (אחת סיבות הן שיש מספר גורמי סיכון פוטנציאליים אחרים – כגון עישון וגיל מבוגר -. שיכול להוביל גם למחלות חניכיים ומחלות לב) עם זאת, במחקר בשינה 2005 במימון ה- NIH, 1,056 משתתפים שנבחרו באקראי עם אין התקפי לב או שבץ לפני הוערכו לרמות של חיידקי חניכיים: לאחר הסרת ההשפעה של גורמי סיכון האחרים של גיל, מין, ועישון, נמצא כי יש קשר בין מחלת חניכיים עצמאי ומחלות לב, אומר מואיז Desvarieux , MD, PhD, פרופסור לאפידמיולוגיה בבית הספר לדוור ומחבר ראשי של המחקר. תאוריה אחת על למה זה עלול להתרחש, אומר ד"ר Desvarieux, היא שכמויות קטנות של חיידקים נכנסים למחזור הדם שלך בזמן שאתה לועס. חיידקים "רעים" מפה נגוע עלולים להיתקע בתוך כלי דם, סופו של דבר גורמים לחסימות מסוכנות. חיזוק התאוריה שלו הוא העובדה שכאשר המדענים הסתכלו על כלי דם טרשתיים, הם לפעמים מצאו שברים של חיידקי חניכיים. בינתיים, מחקר שפורסם ב- New England Journal of Medicine בשנת 2007 נקבע כי טיפול אגרסיבי של מחלת חניכיים מפחית את השכיחות של טרשת עורקים בתוך שישה חודשים.

סרטן הלבלב ומחלות חניכיים:

מחקר שפורסם בשנת 2007 בכתב העת של המכון הלאומי לסרטן שהשתתף בסקר 51529 גברים אמריקאים על בריאותם בכל שנתיים בין שנתי 1986 ו -2002 של 216 המשתתפים שפיתחו סרטן לבלב, גם 67 מהם סבלו ממחלת חניכיים. עצמאי של מצב העישון של המשתתפים, המחקר מצא כי יש לו היסטוריה של מחלת חניכיים היו קשור בסיכון מוגבר לסרטן לבלב. זה, על פי המחקר, יכול להיות בגלל דלקת מערכתית או הרמות גבוהות של תרכובות מסרטנות מיוצרות בפה הנגוע. מעניין לציין, עוד תיאורית קיימת מדוע מחלת חניכיים עלולה לגרום לסוכרת מסוג 2, ומה שגורם לנזק ללבלב גם כן. "עם מחקר סרטן הלבלב, חשב שזה היה מאוד מעניין, כי יש לך זיהום זה מקומי שיש השפעה על איבר מערכתי כי הוא קשור מאוד הדוק להפתופיזיולוגיה של סוכרת", אומר ד"ר Desvarieux. הסיבות למה זה יכול להיות עדיין אינו ברור בצורה מלאה .

מקור המאמר : כל יום בריאות.