שיטות להקלת כאבי שיניים בבית:

ידוע מזמן שאפשר להקל על כאבי שיניים בבית ע"י שימוש בטכניקות פשוטות לפני שניגשים לרופא השיניים לקבלת טיפול מקצועי.כל השיטות לטיפול בכאבים צריכות להתבצע ע"י הנחיית רופא השיניים בכדי למנוע נזק שיניים גם לפני תחילת הטיפול ובמיוחד אחרי סדרת טיפולים . יש כאלה שחושבים והרבה מאיתנו שאין לגעת באזור שעבר ניתוח או טיפול שיניים רציני.במיוחד להימנע ככל האפשר ממצב של יריקה חזקה או שטיפה במים או נגיעה באזור המטופל.בנוסף לזה ,בכדי להרגיש יותר טוב, אפשר לשטוף את הפה עם קצת מים פושרים שעורבבו עם חצי כפית של מלח, יש לחזור על פעולה זו 4-5 פעמים ביום בכדי לזרז את התהליך הריפוי. יש לקחת בחשבון שנפיחות או דימום הינו דבר טבעי אחרי טיפול או ניתוח מורכב.במצב כזה טיפולים פשוטים כמו הצבת פד או ממחטה נקייה על האזור הפגוע והפעלת לחץ לכ -30 דקות יסייעו בעצירת הדימום.במצב יותר מורכב כמ נפיחות אזורית התהליך הינו יותר ארוך,אבל כן עוזר להקל במידה רבה את הכאבים. שקיות קרח עטופות במגבת רכה אפשר להניח אותן כל הזמן על הלחי הקרוב לאזור שעבר כירורגיה למשך כ -10 דקות, תהליך זה נמשך ל 24 שעות עם הפסקות של 20 דקות אחרי כל הקלה. לפעמים באמצעות שימוש בכריות בזמן שינה גם מסייע בהפחתת הנפיחות . דיאטה היא מאוד חשובה במיוחד , אם היה ניתוח להשתלת שיניים . אי לכך, מומלץ להימנע מנוזלים חמים או מאכלים לחלוטין. וגם במיוחד ביום של הניתוח , זה מועיל לקחת הרבה נוזלים יחד עם אכילת מזון רך . בגלל צריכת המזון היא לא רגילה ,רופאי השיניים מתעקשים כי בימים הבאים עדיף להימנע מפעילות גופנית מאומצת , כי זה גורם לחולשה . מלבד ההוראות האלה המטופל חייב לקחת את התרופות שנרשמו.כי לרוב רופאי השיניים נותנים מרשמים כאלה כמו אנטיביוטיקה בכדי למנוע זיהומים.הרופאים בדרך כלל ממליצים לקחת את המינון הראשון לכאב לפני שההרדמה המקומית פגה . ויש לקחת את האנטיביוטיקה כולה בהתאם להוראות . זה חשוב לא פחות שהמטופל משלים את המעגל הזה לרפוי מהיר ובטוח . מרפאות שיניים שונות מציעות טכניקות המתקדמות ביותר לטיפול שיניים , אך על מנת להבטיח שההתאוששות אחרי טיפולים היא חלקה ונעימה המטופל חייב לבצע ולעקוב אחר ההוראות הנ"ל.