צילומי רנטגן לשיניים:

צילומי רנטגן שיניים לעתים קרובות הם חלק מבדיקת שיניים שגרתית . למד כיצד הם עוזרים לרופא השיניים שלך כדי לפקח על בריאות הפה שלך . כנראה צריכים לעשות צילומי רנטגן לשיניים מעת לעת. הצילומים מאפשרים לרופא השיניים שלך לפקח באופן הדוק יותר על בריאות השיניים והחניכיים שלך, כך שיכול לזהות בזמן שינויים ובעיות בשלב מוקדם יותר, כאשר הטיפול הוא יעיל ביותר.

מה הוא צילום רנטגן לשיניים?

צילומי רנטגן לשיניים הינם תמונות מיוחדות המאפשרות לרופא השיניים שלך כדי לקבל מבט מקרוב על חלק מהמבנה בתוך הפה , כולל את :השיניים שלך, את השורשים של השיניים שלך, הנשך שלך, ועצמות הפנים שלך. התהליך כרוך בהצבת סרט X-ray בחתיכת קרטון או פלסטיק, שרופא השיניים שלך מבקש ממך לנשוך עליו ולהחזיק את הסרט על האזור שהוא או היא רוצה לעשות לו צילום רנטגן. תלוי כמה זוויות או אזורים של הפה רופא השיניים שלך רוצה לראות בצילום רנטגן, זה עשוי להיות לחזור על עצמו מספר פעמים., תוכל ללבוש סינר מגן כדי להגן על הגוף מפני הקרינה של מכשיר הרנטגן. רופא השיניים שלך יכול להשתמש בצילומי רנטגן לשיניים ע"מ לחפש: עששת, המכונות גם חללים או קאוויטי, בין השיניים או מתחת לסתימות שלך ,זיהומים בעצמות הפה שלך,תסמינים של מחלת חניכיים (חניכיים)מורסה, ציסטה, או גידול בפה שלך, שינויים בשיניים או העצמות שלךבעיות עם הרצועות המחזיקות את השיניים שלך במקום ,בעיות בשיניים מתפתחות (בילדים)המיקום של שן הבינה או השיפוע שלה ..

מי צריך לקבל את השיניים צילומי רנטגן ?

אם אתה מבקר אצל רופא השיניים בפעם הראשונה , יש סיכוי טוב שהוא או היא רוצה לקחת סט של צילומי רנטגן לשיניים , אלא אם כן אתה יכול לספק לרופא שיניים עותקים של צילומי רנטגן שעברת לאחרונה . רופא השיניים משתמש בצילומי רנטגן הראשוניים אלה בכדי להעריך את במצב הבריאותי של הפה , לחפש מחלת חניכיים ,וכמובן בכדי להתבסס בעתיד לביצוע השוואות . לאחר מכן רופא השיניים קובע באיזו תדירות אתה צריך מעקב צילומי רנטגן כדי לפקח על שינויים בבריאות של החניכיים ומבנה השיניים . המרווח שבו אתה מקבל שיניים צילומי רנטגן מעקב יהיה תלוי בגילך , בריאות הפה הכללית ,וסיכון שיש בעיות שיניים בעתיד .

סיכונים אפשריים בצילומי רנטגן:

צילומי רנטגן הם אחד הכלים הנפוצים ביותר להקרנה רפואית ולביצוע אבחון, אבל הם גם לא נטולי סיכון. הנושא המדאיג ביותר הקשור בצילומי רנטגן לשיניים, כמו גם סוגים אחרים של קרני ה- X, הוא עלייה קטנה בסיכון להתפתחות של סרטן, אשר מזוהה לרוב עם חשיפה מרובת פעמים לקרינה.. יש גם ראיות לכך שנשים רגישות יותר לפיתוח הסרטן נגרמים על ידי חשיפה לקרינת רנטגן מאשר גברים. ובכל זאת, ברוב המקרים, את היתרונות של צילומי רנטגן שנעשו עולים על הסיכונים הפוטנציאליים. אבל מועצות המזון והתרופות האמריקניות המליצו לאנשים לנקוט בצעדים כדי לצמצם את חשיפתם לקרינה מצילומי רנטגן. הנה כמה טיפים שיעזרו להקטין את החשיפה שלך: להביא עותק של צילומי רנטגן קודמים לרופא שיניים החדש שלך כדי להימנע מהצורך מיותר, לחזור על צילומי רנטגן.בקש לעטוף סינר עופרת או מגן אחר שישמש אותך כאשר אתה עובר צילום רנטגן.את לאישה מומלץ להימנע מהצורך בצילומי רנטגן לשיניים אם היא בהריון, שכן עשויה להיות סיכון לעובר שלה. יש לזכור כי החשיפה לקרינה מצילומי רנטגן לשיניים היא נמוכה מאוד, וכי בריאות הפה שלך היא חשובה לבריאותו של התינוק שלך.

ד"ר ניג'ם שאוכת-מרפאה להשתלות וטיפולי שיניים -רופא שיניים מומחה. כתובתנו : זכרון יעקב רח' ז'בוטינסקי 20 050-571-2958

מקור