עששת שיניים מהיא ואיך מונעים אותה:

עששת שיניים הינה תופעה שגורמת לנשירת שיניים ונפוצה מאד אצל רבים מהאנשים, בכל זאת נוטים להתעלם מהבעיה עד שהכאב מתחזק מה שגורם לדלקת לשיניים ולעצמות.

מהו הגורם לעששת שיניים?

בקטיריות וחיידיקים נמצאים תמיד בפה , חלק מהם נוטים להידבק לפני השטח של השיניים ,אם לא מורידים אותם בזמן הם מכפילים את עצמם מהר עד ליצירת מושבה של חיידקים! חלבונים שנמצאים ברוק מתערבבים בהם ובכך הופכת המושבה מעין סרט לבן על השיניים. חיידקים אלה ניזונים מסוכרים ועמילנים של המזון כמו שוקולד , ממתקים דביקים , גלידה , חלב , עוגות ,ואפילו פירות , ירקות ומיצים , ייצור חומצה כתוצר לוואי . חומצה זו ולאחר מכן מתחילה לחדור לתוך זגוגית השן (השכבה החיצונית הקשה של השן ) ממיסה בהדרגה את השן והחלל שנוצר גורם לחור במבנה השן . אם לא מטפלים בו בשלב זה , זה עוד יותר מגיע לדנטין { השכבה השנייה -הרגישה והפנימית } שבה הוא מתפשט במהירות רבה יותר . אם עדיין מתעלמים ,בזמן ,הריקבון מתפשט לעצבים וכלי דם במרכז של השן .למרבה הצער ,התקפת החיידקים היא כל כך הדרגתית שייתכן שאין כאב או רגישות עד שהחלל הופך להיות די גדול .

אז מה גורם לעששת?

סיבות לעששת:

1.חוסר הרגלי היגיינת פה נכונים . 2. קורה שתינוקות שיונקים מבקבוק המכיל חלב או מיצים שמכילים סוכרים שנדבקים סביב השיניים ויכולים לגרום לעששת . 3. חללים בשורש יכולים לקרות בגיל מתקדם עם נסיגת החניכיים , שמשאירים חלקים של שורש השן חשוף . מאחר ואין אמייל המכסה את שורשי השן , אזורים אלה יכולים בקלות להירקב. 4. עששת חוזרת – יכולה לקרות בסביבת סתימות וכתרים קיימים כי האזורים אלה אינם חלקים כמו משטח שן טבעי . 5. חללים בשל יובש בפה או ירידת הפרשת רוק .

איך נמנעים מעששת?

המפתח למניעת עששת הוא הסרת רובד וחיידקים לפני שהחומצה יכולה "לאכול" את השן . זו יכולה להיות מושגת על ידי :הרגלים טובים של היגיינת פה : צחצוח זהיר ( בתוך , מחוץ ובין השיניים שלך ) לפחות פעמיים ביום , שימוש בחוט דנטלי מדי יום , תוך שימוש במשחת שיניים המכילות פלואור .הרגלי מזון : לוותר על ממתקים וחטיפים בין ארוחות , החלפת מזון מהיר עם ירקות טריים ופירות בתזונה שלך .בדיקות שיניים שגרתיות : ביקור אצל רופא השיניים שלך לפחות כל ששה חודשים לבדיקות ..

רופא השיניים שלך יכול לעזור לך בדרכים הבאות :

• עשוי להמליץ ​​על ג'ל פלואוריד , חומר לשטיפת פה , או תוספי מזון המכילים פלואוריד תזונתי במידת צורך .. • יכול לתקן את החללים או להחליק את הקצוות בסתימות קיימות שיכולות להיות לאזורים לחיידקים לגדול בהם. • האם ניתן לזהות ריקבון מוקדם על צילומי רנטגן ולמנוע ממנו להתפשט עוד יותר .• יכול ללמד אותך את הדרך של צחצוח ושימוש בחוט דנטלי תקין .בריאות פה משקפת את הבריאות הכללית של אדם . אתה יכול להשיג בריאות פה ע"י טיפול מתאים של השיניים וחלל פה שלך כל יום.