ניתוחי חניכיים , נחשבות לאחת התחומים החשובים לטיפול במחלות חניכיים השכיחות ביותר בתחום הדנטאלי . לרוב ,החולים או מי שמגיעים לטיפול רגיל ,אינם מודעים לקיום המחלה .מסיבה אחת ,שאין כאב ממשי או בכלל.יש לציין שמחלות חניכיים לרוב מתרחשות אחרי גיל ה 40.לכן חשוב ביותר לבצע בדיקות שגרתיות אצל רופא השיניים בכדי, שיגלה לכם אם באמת אתם סובלים ממחלות חניכיים כלשהן.

מה הסיבות ואיך מזהים: סימפטומים:

ניתן לאבחן מחלות חניכיים ע"י הרבה סימנים מקדימים, כמובן רופא השיניים יכול לבצע בדיקה יותר מעמיקה בכדי לגלות אם אתם באמת סובלים מכאלה מחלות.הסיבות למחלות חניכיים מגוונות, למשל , נפיחות אזורית או מקומית בחניכיים גורמת עם הזמן לגירוי החניכיים,מה שמוביל לירידת דם אפילו בנגיעה הקלה ביותר,כמו צחצוח שיניים ,או מגע ישיר.
בהמשך נוצרים פצעונים וכיסים פתוחים שגורמים לריח רע וטעם רע. התוצאה הישירה בהמשך הינה אובדן עצם ונסיגת חניכיים מסיבית שגורמת לבעיות במבנה המקורי של השיניים . תוצאות לוואי אחרות, הינם מחלות לב ואפילו מחלות מפרקים.

הסיבות של מחלות חניכיים הינה בין היתר הימצאותם של חיידקים ובקטיריות שגורמות לפצעים.לרוב מי שסובל הינם נשים בהריון או מעשנים כבדים.

ניתוחי חניכיים, מתי ולמה ?

רופא השיניים יכול לאבחן סוגים שונים של מחלות חניכיים, בכדי לטפ]ל,הרופא ,מבצע בדיקות מקדימות,בונה תוכנית שיקומים , המבוססת על ביצוע ניתוח חניכיים ,שמטרות לטפל בצורה מקומית בהתפתחות המחלה ולנסות לרפא את אזור השיניים הנגוע. טיפול מסוג זה, יש לו מטרה אסתטית למראה השיניים והחניכיים.הרופא יכול לטפל בחניכיים נסוגות ולבצע סדרת טיפולים בהתאם לצורך.

טיפול במחלות חניכיים ע"י מנתח כירורגי:

תחת הרדמה מקומית רופא שיניים המוסמך לכך מבצע ניתוח לסילוק הפצעים בצורה מלאה.לפעמים מבצעים ניתוח יותר מורכב ע"י סילוק והחזרת הרקמות הנגועות לאותו המקום אחרי תקופה מסויימת .

שלב שני הינו טיפול בנסיגת החניכיים או אובדן העצם .כי העצם הור התשתית לחיזוק ולתמיכה בשתלים דנטליים..וטיפול מקצועי להשתלת שיניים בצורה מלאה.

איך אני יכול לקבל טיפול השתלת שיניים או שתלים דנטליים?

ד"ר ניגם שאוכת ממרפאת השיניים בזכרון יעקב מזמין אתכם ליהנות מהטכנולוגיה החדשנית .נא ליצור קשר עם המזכירות לתיאום מראש,אנו נשמח כמובן לספק לכם את הטיפול הטכנולוגי המתקדם ביותר .