לשטוף את הפה או לא לשטוף?

4 יתרונות חשובים לשטיפת הפה:

לצמצם את עששת:

"זה נכון לחלוטין ששטיפה עם שטיפת פלואוריד יכול לעזור להפחית את העששת", אומר ניקולס Toscano, DDS, ראש המועצה לפריודונטיה, שיתוף העורך הראשי של כתב העת של שתל ורפואת השיניים קליניות האמריקנית. "יש אין ספור מחקרים על היתרונות של פלואוריד בהפחתת איבוד מינרלים ועששת של השיניים.

להילחם מחלת חניכיים:

. עם מחלת חניכיים (כגון דלקת חניכיים), חניכיים ושקעים בשניים יכולים לגרום לדלקות בגלל השתלטות חיידקים ומזון שמתעכבים על שיניים. מי פה אנטיבקטריאלי,, עשוי לסייע במניעת מחלת חניכיים..

.להרגיע פצעים מוגלתיים:

"שטיפת פה יכולה להקל מאד על כיבים ופצעים באזור הפה – הפחתת כמות החיידקים שיכולים לגרות את האזור", במקרים רבים, שטיפת מים מלוחים פשוט תעשה את העבודה ותקל מאד .

שמירה על ההיריון :

מחלת חניכיים היא למעשה גורם סיכון ללידה מוקדמת ל, תינוקות עם משקל נמוך – החיידקים מדלקת חניכיים יכולים להיכנס למחזור הדם של אישה הרה ולהגדיל את הסמנים הדלקתיים, אשר בתורו יכול לעורר התכווצויות. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת למיילדות וגניקולוגיה (שקיבל מימון מפרוקטור וגמבל) האמריקאי שאמהות לעתיד שהשתמשות במים פה לאורך כל ההריון שלהן היו פחות סיכוי להיכנס ללידה מוקדמת.שטיפת פה בבירור מציעה יתרונות מסוימים – אבל זה חשוב לדעת שלא כל שטיפות הפה הן אותו הדבר. שטיפות מים מלוחים יכולות להתבצע בבית עם מים ומלח חמימים, ואילו הסוגים שקונים בחנות מכילים מגוון של מרכיבים החל פלואוריד (חוק) לאלכוהול (ליסטרין) לchlorhexidine (Peridex)

3 שטיפת פה חסרונות:

כדאי לדעת, מי פה הוא בהחלט לא תרופה לכל. למעשה, מי פה לא רצוי בגלל שזה:

מגרה את הפצעים המוגלתיים:

. אם האחוז של האלכוהול בחומר השטיפה של הפה הוא גבוהה מדי, הוא עלול למעשה בסופו של דבר לעצבן את כיב פצע יותר מאשר לעזור בריפוי שלו.

ריח רע מפה:

"שטיפת פה יכולה להוביל לנשימה רעננה יותר, אבל זה עלול להיות קצר מועד",. "אם לחולה יש היגיינת פה בלי צחצוח יעיל , אין כמות של מי פה שיכול להסוות את ההשפעות של בריאות לקויה. רק באמצעות בושם כדי להסוות את הריח.

נקשר לסרטן פה:

הוויכוח בשאלה אם מי פה שמכיל אלכוהול קשור לסרטן פה ממשיכה – זה נושא שנדון מאז 1970 ללא תשובות מוחלטות. אבן נגף אחת הייתה בדרך המחקרים שתוכננו, על פי האגודה האמריקנית השיניים (ADA). נכון לעכשיו, ADA יש לשים רישום לכמות האלכוהול הנמצאת במי השטיפה עם הרחבת היעילות והבטיחות שלהם.

"שימוש בשטיפה היא שונה מאוד משתיית אלכוהול, ובדרך כלל יש אפקט סינרגיסטי עם עישון. ADA מכניס רק את חותמו של אישור על מחקר מוכח בלי לחשוף את האנשים בדרך של הפגיעה על ידי שימוש במוצר שיש להם תופעות לוואי שליליות כאמור. " השורה התחתונה בחלל הפה בשטיפה שלך : "לא אמור להשתמש יתר על המידה בחומר שטיפת פה כתחליף לצחצוח שיניים," אומר ג'ון Ictech DDS, DMD, פרופסור קליני בבית הספר לאוניברסיטת בוסטון לרפואת שיניים. גם כאשר הם יכולים להיות מועילים בהפחתת הסיכון למחלות חניכיים ועששת, הם תמיד צריכים לשמש בשילוב עם הרגלי היגיינה טובים. סופו של דבר, מה שנכון לחברה הכי טובה שלך לא יכולה להיות הבחירה הטובה ביותר עבורך, לכן קח בחשבון המצב האישי שלך. לאנשים עם מחלת חניכיים, Toscano ממליץ ליסטרין כי זה מפחית את החיידקים שגורמים למחלה. למי הם חלל נוטה, הוא נוטה להמליץ שטיפה גבוהה פלואוריד כמו בחוק. והוא תמיד מדגיש את החשיבות של היגיינת שיניים טובה.

ד"ר ניג'ם שאוכת-מרפאה להשתלות וטיפולי שיניים -רופא שיניים מומחה. כתובתנו : זכרון יעקב רח' ז'בוטינסקי 20 050-571-2958

מקור