השימוש בכתרים ברפואת השיניים הינו פתרון אידיאלי במקרים מסויימים כשהרופא מחליט שיש צורך בהרכבת כתר וזאת עקב סיבות שונות . הכתר יכול לחזק שן שטופלה לאחר טיפול שורש עקב ריקבון או היחלשות השן בכדי למנוע מצב של שבר עתידי.מצד שני זה פתרון טוב לשן דהויה או מוכתמת בצורה קשה או שכבר נשברה בעבר, או אפילו לשיניים שיש להן סדקים שעלולים לגרום לשבר, וכך נחסך הצורך בטיפול אורתודנטי מקיף יותר . לצורך הלבשת הכתר התהליך מחייב הכנות שונות ב"כ 2-3 ביקורים והתהליך מסתיים למרות שיש התקדמות טכנולוגית שבעזרתה ניתן לקבל את הטיפול בביקור אחד . בעבר הרחוק בכדי לבצע הלבשת כתר היה צורך לקחת גבס של מבנה השן למעבדה בכדי שהטכנאי יכול להתאים מבנה לכתר שיתאים בדיוק לשן של המטופל.תהליך זה לוקח כמה ימים בכדי להתבצע – מה שדורש כמובן לייצור מדוייק והתאמה מדוייקת –כמובן בזמן הזה הרופא יכול להגן על השן בעזרת כתר זמני למטופל . תהליך כזה הינו מקובל אצל רוב רופאי השיניים – ונחשב כפתרון מתאים לשני הצדדים עד לסיום התהליך. אבל לאחרונה יש טכנולוגיה חדשה שיכולה לשנות את כל התהליך בעזרת תוכנות ממוחשבות – ייצור בעזרת מחשב- מה שנקרא גם שיקום ע"י קרמיקה וזאת במטרה לתת הזדמנות ליהנות משיניים חדשות ומחוזקות בלי הצורך לבוא לביקורים תכופים אצל רופא השיניים.

טכנולוגיה חדשה – כתרים לשיניים -למה התהליך הזה טוב?

בעזרת תהליך זה ההכנה של השן מתבצעת בדיוק לפי הדרישה- הטכנאי לוקח תמונה דיגיטלית מהבנה המקורי ובעזרת התוכנה בונים ומעצבים כתר בצורה מושלמת מחומר כמו קרמיקה וכל זה רק בתוך דקות והכתר מוכן למסירה ולהלבשה ובכך חוסכים זמן ממושך של המתנה והתאמה במקרה הצורך.

יתרונות של כתר בביקור אחד:

1. אם אין לך זמן לעבור את כל התהליך הרגיל של הטיפול , משום שהטיפול שאתה צריך הוא בעדיפות ראשונה , אתה לא צריך לדאוג ולחכות כל כך הרבה זמן לכתרים שלך להתקבל . אתה פשוט מגיע למרפאה ובאותו היום יוצא עם כתר חדש . 2.הדיוק והפירוט שניתן על ידי המערכת המומחשבת הינו מעולה . התהליך לא פשוט ויש בו הרבה מורכבות , עם מניפולציה אפשרית באמצעות המחשב ; רופא השיניים יכול לעבור על העיצוב , ולבצע שינויים במידת הצורך לפני ההזמנה הסופית מהייצור . 3.לאדם עסוק תמיד אין את הזמן למרפאת שיניים ולביקורים תכופים רק כדי לשחזר את השן , פשוטו כמשמעו , הוא רק צריך להקדיש כמה שעות במרפאת רק כדי שיוכל לקבל את מה שהוא צריך . 4. המערכת אינה מוגבלה לייצור של רק של כתרים בביקור אחד. ניתן לבצע בעזרתה גם שחזורי שיניים עם חומר קרמי וזה מאד אידיאלי לשיניים רקובות וכאלה שלא ניתן לשחזר אותם בעזרת הטיפולים המסורתיים . -האמור לעיל אינו בא בכדי להמליץ על טיפול כזה או אחר – נועד רק להמחיש את השינויים הטכנולוגיים הקיימים .

ד"ר ניג'ם שאוכת-מרפאה להשתלות וטיפולי שיניים -רופא שיניים מומחה. כתובתנו : זכרון יעקב רח' ז'בוטינסקי 20

04-6392434

050-571-2958