,במסגרת טיפולי שיניים רגילים , פציינטים יכולים  לבקש מרופא שיניים גם טיפולים משמרים. טיפולים כאלה נועדו בעיקר לשמר את בריאות השיניים  והחניכיים של המטופל לאורך זמן לשמר את בריאות הפה בצורה כללית.

יש לציין כי  טיפולי שיניים משמרים  כוללים מספר טיפולים חיוניים כגון :
טיפול אצל שיננית ,טיפול וביצוע סתימות לחורים קטנים,טיפולי שורש,טיפולי חניכיים.

כל כמה זמן מומלץ לבצע טיפול משמר

ההמלצה הינה על ביקור אחת לשישה חודשים.הרופא מבצע סדרת בדיקות לאבחון מצב השיניים. אבל אם מרגישים כאבים אפילו קטנים ביותר ,יש לגשת מיידית לרופא בכדי לבדוק מקור הכאב ולקבל את הטיפול המתאים.וכך חוסכים זמן,כאב,ועלות.

טיפול אצל שיננית-טיפולי שיניים משמרים :

טיפול כזה חשוב מאד לכל הגילאים,במיוחד אצל ילדים.מטרתו לבדוק את מצב השיניים בצורה כללית, ביצוע ניקוי השיניים מאבנית ומשקעים שהצטברו במשך הזמן.מטרת הטיפול הינה למנוע מחלות חניכיים בעתיד.

טיפולים מסוג זה מבוצעים בדרך כלל ,בפנייה אישית של כל מטופל ,אבל ההמלצה החנה לבקר אצל שיננית פעמיים בשנה

טיפולי שיניים משמרים
טיפולי שיניים משמרים

במהלך הטיפול עצמו ,ניתן לבדוק את מצב השיניים גם על ידי הרופא ולהחליט אם לקבל טיפולי שיניים המשכיים. במהלך הטיפול ניתן לבקש מהשיננית הסברים אודות צחצוח וניקוי שיניים.לכן חשיבות של טיפול זה הינה מניעתית לטווח הארוך.

טיפול חשוב שרופא השיניים יכול לבצע במסגרת טיפולי שיניים משמרים,הינו טיפולי שורש, אך לפעמים רופא שיניים מנסה להימנע כמה שאפשר לבצע טיפול שורש,הרופא בודק את מצב השיניים, המשך טיפול ע"י ניקוי עששת ואז לחכות תקופה מסויימת ,בודקים את מצב השן ,ורק אז ניתן על פי בדיקת צילום הרופא מחליט לפי מצב השן אם יש צורך בטיפול שורש.

טיפול בחורים קטנים וסתימות:

בבדיקות צילום הרופא יכול לאבחן אם יש חורים קטנים שיכולים במשך הזמן להוות סכנה לשיניים.על ידי חדירת חיידקים שיכולים להתרבות ולפגוע בשיניים. טיפול כזה הינו מניעתי,ברמת שימור השיניים,מה שיכול בהחלט להציל את השיניים . מבצעים את הסתימות על כל השיניים או חלק מהם. אבל ,חשוב מאד לבצע בדיקות בעתיד על ידי צילומים ולבדוק את מצב השיניים מחדש.

טיפולי חניכיים :

טיפולי חניכיים מאד חשובים לבריאות השיניים והפה. לפעמים ,מחלות חניכיים יכולות לגרום לנשירת שיניים במקרים חמורים יותר. אפשר להגיד שמחלות כאלה נחלקות לשתי קטגוריות,מחלות עם נזק בלתי הפיך צורה כרונית עם נזק לתמיכת השיניים,ומחלות חניכיים שעדיין לא גרמו לנזק ישיר לשיניים.

טיפול משמר כזה מטרתו לאתר ולזהות סוג מחלת החניכיים ולבצע סדרת טיפולים על מנת להמעיט כמה שאפשר את הנזק בעתיד . מחלות מסוג זה ניתן לזהות דימום  בעת צחצוח שיניים. טיפול מקדים ,עם דיאגנוזה נכונה ,יכול בהחלט להחזיר את מצב החניכיים לסטטוס בריא יותר. ביצוע טיפולים סדרתיים בהכוונת הרופא המטפל,תניב תוצאות  טובות יותר כמה שאפשר.

 האם טיפולי שיניים משמרים?

יש לציין ,שטיפולי שיניים הינם הטיפולים האידיאליים למניעת מחלות וכאבי מיותרים בעתי. לכן טיפול בזמן ובדיקות תכופות חוסכות לכם אלפי שקלים,זאת ועוד ,הטיפולים עצמם אינם יקרים יחסית,כי לרוב הם מבוצעים בצורה מבוקרת ,זאת אומרת ככל שמבצעים בדיקות לשימור השיניים וטיפול בזמן העלות הינה לא גבוהה. זה הזמן לגשת לרופא שיניים שלך ולבקש ממנו הסברים אודות טיפולים שגרתיים מניעתיים ומשמרים לשיניים שלך.

העלות של כל טיפול וטיפול נמדדת לפי מצב השיניים,ככל שהבעיה מצריכה טיפול ארוך העלות בהתאם, היה ויש צורך בחומרים ובדיקות שונות העלות כמובן הינה יחסית.

לכן לגבי עלות הטיפולים הכל לפי מידת ה"נזק" לתיקון או לשימור השיניים.

במרפאת ד"ר שאוכאת תוכלו לקבל סדרת טיפולי שיניים שגרתיים ומשמרים –פנו כעת לרופא ליותר פרטים.