טיפולי שיניים לילדים מתי ?

\r\nמתי עליי לתזמן את הביקור הראשון של הילד שלי לרופא השיניים?  הילד צריך להיות בגיל 3   לפחות ?ומה עם השימוש בחוט דנטלי? איך אני יודע אם הילד שלי צריך גשר? יש הורים רבים שמתקשים לקבל החלטה כמה טיפולי שיניים הילדים שלהם צריכים. הם יודעים שהם רוצים למנוע עששת, אבל הם לא תמיד יודעים את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. מתי כדאי להתחיל טיפולי שיניים? טיפול שיניים נאה מתחיל לפני השן הראשונה של תינוק מופיעה. רק בגלל שאתה לא יכול לראות את השיניים לא אומר שהם לא שם. שיניים מתחילות למעשה לצמוח בשליש השני של הריון. בלידה, לתינוק שלך  יש כבר 20 שיניים ראשוניות, שחלקם התפתחו באופן מלא בלסת.

העברת מטלית לחה על החניכיים של תינוק יומי תעזור לסלק חיידקים מזיקים. הורים יכולים לצחצח שיניים של ילדים כפי שהם באים עם מברשת שיני תינוק, שימוש במים רק עם טיפה של משחת שיניים עד גיל 2. בסביבות גיל 2, רוב הילדים יכולים לירוק בזמן הצחצוח. להשתמש בכמות בגודל אפונה של משחת שיניים, עם פיקוח, עד סביבות גיל 5. אפילו תינוקות יכולים לפתח עששת אם הרגלי האכילה שלהם לא היו נכונים. לשים את התינוק לישון עם בקבוק עשוי להיות נוח, אבל יכול לפגוע בשיניו של התינוק.\r\n\r\nכאשר הסוכרים ממיץ או חלב נשארים על השיניים של תינוק במשך שעות, הם יכולים לפגוע משם בשכבת האמייל, יצירת מצב המכונה "בקבוק בפה".

אם המבנה מחוטט, מגולען, או שיניים הקדמיות דהויות סימנים של " בקבוק בהפ". במקרים חמורים  יכול לגרום לעששת ואת הצורך למשוך את כל השיניים הקדמיות .\r\n\r\nהורים   צריכים לעזור לילדים צעירים להגדיר זמנים ספציפיים לשתייה בכל יום, כי מציצת בקבוק במהלך היום יכולים להיות באותה מידה מזיקה לשיניים צעירות. יש צורך לשקול מצב שבו יש צורך לקחת את הילד לביקור ראשון אצל רופא שיניים מתמחה. רופאי שיניים לילדים מאומנים להתמודד עם מגוון הרחב של נושאים הקשורים לבריאות השיניים של הילדים. הם גם יודעים מתי להפנות אותך לסוג של מומחה, שונה כגון  לתיקון "בליטת-יתר" או מנתח אוראלי ללסת. המטרות העיקריות של רופא שיניים לילדים הן מניעה (למנוע בעיות פוטנציאליות לפני שהם מתרחשות) ותחזוקה (באמצעות בדיקות שגרתיות וטיפול יומיומי נכון כדי לשמור על בריאות שיניים וחניכיים).