למה השתלות שיניים למבוגרים?

השתלות שיניים למבוגרים בצפון , הינה פתרון לבעיית חוסר שיניים אצל קשישים . או לאנשים שסובלים לאורך שנים ממראה שיניים לא אסתטי ותפקודי . השתלת שיניים מודרנית שנותנת מענה לכל אות מקרים מיוחדים , שקשה לשתול שיניים בצורה הרגילה.

הרבה אנשים מבוגרים – במיוחד מעל גיל 50 סובלים או יסבלו מלחץ דם,סכרת , מחלות לב , ומחלותכרוניות אחרות, לכם סוג הטיפןל להתשתלת שיניים ,הינו טיפול מיוחד ,שמבוצע על ידי הרופא המטפל. כל סוגי הטיפולים והשתלות שיניים , הינו בדיקת המצב הרפואי של המטופל,בדיקת חוסן הגוף לגבי סוג טיפול השתלת השיניים שיכול לקבל במסגרת טיפול שיניים

.

איך משפיע חוסר שיניים על הבריאות?

 חוסר שיניים הינה בעיה שמשפיעה על מיליוני בני אדם,  לרוב היא משפיעה לרעה על בריאותו הגופנית והפסיכולוגית של המטופל, ועלולה להוביל  את קשישים לבידוד והפרעה ותחושת חולשה כללית , הפרעה זו מתבטאת באי היכולת לתפקד בחיי היומיום בצורה רגילה, מראה אסתטי לא נעים,חוסר תפקוד בזמן אכילה,מה שמשפיע רבות על הבריאות הכללית מכל הבחינות

.

מה חדש בתחום?

על פי דו"ח ארגון הבריאות העולמי (WHO),   חוסר ואובדן  שיניים  בקרב מבוגרים הוא מכשול מרכזי לחולה, דבר שמביא לכך שהחולה לא יכול לדבר או  וללעוס כראוי, כמו גם הפרעה חברתית ברורה, ונכות זו דורשת תשומת לב מיוחדת לצמצום השפעותיה על המטופל או בחיים שלו.

איך מטפלים במצב של חוסר שיניים?

מקרים אלה עדיין טופלו בדרך המסורתית בעזרת תותבות כדי לפצות על השיניים האבודות. אמנם שיטה זו פתרה בעיה גדולה כחלופה ממשית  לשיניים טבעיות סינטטיות  בהיותה חזקה  אולם בקרב החולים הסובלים מחוסר יציבות , יש הטוענים שאחוז של  (יותר מ 50% ) אינם מסוגלים לאכול בצורה טבעית מה שגורם לתחושב לא נעימה בסביבה החברתית שלהם.

בעשור האחרון התרחשה מהפכה של ממש בתחום של השתלים והשתלות שיניים לכל הגילאים.כאלטרנטיבה ממש טובה ומצויינת , בהתאם לצורך של הפציינט במיוחד של המבוגרים מביניהם

השתלות שיניים למבוגרים בצפון
השתלות שיניים למבוגרים בצפון

מה משמעות סוג הטיפול ולמה?

כעת אחרי סוג טיפול מיוחד ,גם ניתן להחליף שן אחת או יותר ולאו דווקא את כל השיניים .ניתן בהתאם לכך להשתמש רק בשני שתלים בלסת התחתונה בכדי לקבע את התותבות ,דבר זה מייצב מאד את התותבות בחלק התחתון בהשוואה לתותבות בסט מלא מסוג הסטנדרטי שנתמך ע"י העצם שעם הזמן נחלש לרוב העצם של הלסת התחתונה נסוגה מהר פי 4 פעמים מהעצם של הלסת העליונה .

השיטה הזו נועדה בעצם , לתת פתרון טוב לאותם אנשים בכדי לקבל שיניים יותר יציבות .שיטה זו מסייעת  גם למטופל להחזיר את ביטחונו ולשפר את רמת הבריאות הגופנית והנפשית כפי שהוא מסייע לגוף ליהנות ממזון רמת חיים יותר גבוהה.

השתלות שיניים למבוגרים בצפון ועם התקדמות החדשנות הטיפולית בתחום הדנטלי של השתלות שיניים, ניתן כיום לטפל במבוגרים בביצוע השתלות שיניים מיוחדות, עם דגש על הבריאות הכללית, אפילו ,ניתן כיום לצאת עם חיוך חדש כבר באותו יום, תלוי אם הפציינו מתאים לטיפול השתלת שיניים ביום אחד.
* הערה:
המאמר אינו מאמר מדעי ואינו משקף את חוות דעת הרופא או את המרפאה – ואין לראות בו כהמלצה לטיפול.
ד"ר ניג'ם שאוכת-מרפאה להשתלות וטיפולי שיניים -רופא שיניים מומחה. כתובתנו : זכרון יעקב רח' ז'בוטינסקי 20 04-6392434 050-571-2958